Het plan

10 maart 2021 - Ruurlo, Nederland

De wereld verandert en wij veranderen mee. Na bijna 25 jaar op onze mooie plek in Hall werd het tijd voor iets nieuws. Geïnspireerd door een vriendin, "toevallige" voorbijgangers en persoonlijke omstandigheden ontstond het plan om het allemaal anders te gaan doen. De plannen voor de bouw van een mega zonnepark naast ons huis, deed ons beseffen dat een vaste woonplek altijd gedoe kan opleveren. Dus daar wilden we flexibeler in zijn. De Coronacrisis maakte het niet makkelijker wat werk en inkomen betreft. Dus hoe zorg je dat je financieel onafhankelijk wordt en toch leuk kunt leven? Huis verkopen en dan? Van onze reizende vriendin wisten we dat het prettig is om wel een thuisbasis te hebben. Dat is ons mooie vakantiehuisje in Ruurlo geworden. Een heerlijke plek, maar we willen ook de wijde wereld in en ontdekken wat daar te doen is.

e3ef3809-c149-4cf8-8a21-49ad47d4d1264adfbf73-1bc3-49ab-8af4-3c2fe7ec672f IMG_4369

Onze lieve hond Remy houdt ons nog even thuis, maar zodra het kan, gaan we zwerven door Europa.

IMG_0054(1)

Onze vouwwagen staat paraat en we hebben de Volvo ingeruild voor een provisorisch tot camper omgebouwde Volkswagen T5 bus met plek voor de Harley, fietsen en kano.

11edc956-44c9-47a8-8df6-049f79917833 (3)

Ons doel is om vrij te zijn in waar we gaan en staan en ondertussen zo hier en daar wat te werken. De organisatie  WWOOF spreekt ons aan. Werken op biologische boerderijen waar we worden voorzien van een plek om te kamperen en ons eten. Maar ook een poosje in de horeca werken of klussen op een camping doen, behoort tot de mogelijkheden. Het zal ons vindingrijk maken om in ons levensonderhoud te voorzien en de mogelijkheid bieden om nieuwe mensen te leren kennen. Bevalt het ergens dan blijven we hangen. Hebben we het niet (meer) naar ons zin of weer behoefte aan verandering dan pakken we de boel op en trekken verder.

Afhankelijk van het tijdstip van vertrek, gaan we naar het zuiden (Portugal, Frankrijk, Italië) zolang het daar niet te heet is. Of naar het oosten of noorden als het hoogzomer is.